نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار
نقاشی ساختمان در کرج
نقاشی ساختمان در تهران

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

شما چه رنگی را دوست دارید و احساستان نسبت به آن رنگ چیست؟

شما در زندگی به چه رنگی علاقه مند هستید ؟

سعی می کنید در لباس هایی که می پوشید و همچنین در دکوراسیون منزل و اطاق خود از چه رنگهایی بیشتر استفاده کنید ؟ آیا می دانید انتخاب رنگ ارتباط بسیار نزدیکی با شخصیت افراد دارد ؟ آنچه در زیر می خوانید می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد اما فراموش نکنید که نتیجه آن در رابطه با شخصیت شما صد در صد نیست و نوع شخصیت شما را یک روانشناس با تست های تخصصی تعیین خواهد کرد ولی مطلب ذکر شده در زیر کمک زیادی به شما در این رابطه خواهد کرد

رنگ ها بر نیازهای روحی  روانی، شرایط یادگیری، کنترل رفتارهای خشمگینانه، احساسات، درمان افسردگی و اختلالات یادگیری و سطح انرژی اثر دارند. رنگها در کنترل نبض، تپش قلب، فشار خون، اشتها و حتی خواب مفید هستند و همچنین در درمان بیماریهایی مثل میگرن، سرطان، اعتیاد و امراض پوستی و حتی تومورهای مغزی اثر دارند.

رنگها در هر جا از دنیا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه معانی متفاوت و حتی متضاد دارند.برای مثال سفید در کشوری مثل ایران نشان شادی، پاکدامنی است و برای مراسم جشن و عروسی استفاده می شود، در حالیکه در کشوری دیگر نشان روحانیت است و در مراسم عزاداری کاربرد دارد.

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که چرا کشتی و یا هواپیمای سیاه نداریم؟ و یا چرا هیچ جعبه شکلاتی سبز نیست؟ شاید در این مطلب جوابهایتان را پیدا کنید.

متأسفانه به دلیل جذابیت روانشناسی رنگها، این شاخه از علم مورد سوء استفاده قرار گرفته است. در هر سایت، مجله، روزنامه و یا وبلاگی از این مطالب زیاد دیده می شود ولی درست یا غلط بودنشان مشخص نیست.

پروفسور لوشر از دانشمندانی است که حدود بیست سال و اندی در این مورد تحقیق کرده است.

حال بد نیست از نظر این محقق در مورد روانشناسی رنگها برای بعضی از رنگهای پر طرفدار نگاهی بیاندازیم.

رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کردید؟

و سپس با توجه به توضیحات ارائه شده ، ویژگی های رنگ مورد علاقه خود را بیابید

سیاه:

سیاه رنگی مطلق است که در فراسوی آن، زندگی تمام می‌شود. سیاه یعنی نه، که نشانه‌ای از ترک عشق و انصراف از فعالی‌های جمعی است. به معنی نیستی، ناامیدی به آینده و سکوتی ابدی است و حس سنگینی را به افراد القا می‌کند. تأثیر خوبی بر مزاج ندارد و در کودکان هم اثرات منفی دارد. دوستداران رنگ سیاه معمولا خسته و افسرده‌اند. ا گر خسته نباشند، ناراضی‌اند. اگر ناراضی نباشند، مغرورند. اگر مغرور نباشند، انکار می‌کنند. اگر انکار نکنند هم ناراضی‌اند، هم مغرور، هم خسته و هم انکار می‌کنند اما احتمالا خودشان هم خبر ندارند. طرفداران سیاه زیاد هم ناامید نشوند چون از طرفی دیگر سیاه نمادی از آبرومندی و شرافت است (دیده‌اید ماشین‌های شیک و کلاس بالا معمولا سیاه و براق اند).

قهوه ای:

آدم‌های قهوه‌ای را بدون قسم خوردن می توان باور کرد، یعنی حرفشان سند است. اما طرفداران این رنگ معمولا آواره اند (جالب است بدانید که رنگ مورد علاقه‌ ی آوارگان جنگ جهانی دوم، قهوه ای بوده است). قهوه‌ای ها یا یک بیماری جسمی جدی دارند و یا مشکلی که به نظر آن‌ها غیر قابل حل است، پس این افراد از نظر جسمی و روحی در خطرند.

خاکستری:

خاکستری را در کهن‌سالان و خانه‌ سالمندان باید پیدا کرد. این افراد معمولا غمگین‌اند و محافظه کار و حتی اگر آهنگی گوش کنند (اگر خجالت نکشند)، غمگین است (مثلا مثل اینکه ایرانی‌ها داریوش گوش کنند)، مثل اینکه به آنها گفته اند خوشی بی خوشی.

قرمز:

قرمز پسندها پر از شوق زندگی، عاشق و مبارزه طلب، پرتکاپو و شجاع، اهل معاشرت، شلوغ و پر سرو صدا هستند. ظاهرا” نیرویشان تمام نشدنی است، خوب مشت می‌زنند و کتک خورهای خوبی هم هستند. در مجموع و خلاصه اینکه برون گرا هستند. قرمز باعث افزایش نبض و فشار خون می‌شود.

آبی:

آبی‌ها خلاقند و همیشه فکرهای تازه می‌کنند، مورد احترام، آرام و دوست داشتنی هستند و احساساتشان را خوب کنترل می‌کنند. عاشق تنهایی، احساساتی و ملایم اند. نماد ابدیت و عمق و کمال گرایی است. از ویژگی‌های افراد آبی دوست صلح، مهربانی و هماهنگی است. خودشون نگیرند، این رنگ سبب کاهش نبض و فشار خون می‌شود.

سبز:

آدم‌های سبز مذهبی اند. در انجمن‌های خیریه یا بیمارستان یافت می‌شوند!!! مضطرب و انعطاف پذیرند. اگر دنبال شریک (البته شریک تجاری نه زندگی) می‌گردید سعی کنید سبز باشد (نه اینکه رنگ پوستش سبزه باشد). رنگی مقدس است. سبزها اصلاح گرند و بسیار علاقه به نصیحت کردن دارند. کوشش و پشتکار عجیبی دارند.

زرد:

آدم‌های زرد بر خلاف نظر عموم بیمار و رنجور نیستند و منتظر خوشبختی‌های بزرگند. آرام و قرار ندارند. توسعه طلب و اهل اختراعند. گاهی حسود و معمولا بلند پرواز.

بنفش:

بنفش‌ها دوست‌ها‌ی صمیمی و حساسند وذوق عارفانه دارند. گاهی آنقدر صمیمی می‌شوند که قضاوت و تصمیم درست نمی‌توانند بگیرند.

نارنجی:

نارنجی پسندها اهل مسابقه و سلطه طلبند و سرشار از آرزوهای دور و درازند.

ارغوانی:

ارغوانی‌ها پایشان روی زمین است و سر و فکرشان در ابرها پرواز می کند (البته فکر بد نکنید!). عاشق دین و عرفان اند. اندیشمند و عاشق مناظره و اثبات حقایق، اما هنوز معلوم نیست که چرا یک دفعه از این رو به آن رو می‌شوند و بنابراین اصلا به فکر پیش‌بینی آن‌ها نباشید.

تغییر رنگ محبوب با گذشت زمان امری طبیعی است اما اگر ناگهانی باشد گاهی خطرناک و بحث برانگیز و عجیب است.

  • ۹۷/۰۴/۱۳
  • بابک قلی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی