نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار
نقاشی ساختمان در کرج
نقاشی ساختمان در تهران

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

انتخاب رنگ برای نقاشی

 

 

 logo.gif (368×86)

رنگ هایی که برای نقاشی اتاق انتخاب می کنید، ارتباط مستقیم با روحیه شما دارند. این مسئله به عنوان یک اصل و نکته ای غیر قابل انکار پذیرفته شده است. باید دانست که رنگ ها می توانند تعیین کننده حس و حال حاکم بر فضا نیز باشند، بطوریکه اگر یک اتاق را با رنگ های متفاوت نقاشی کنید خواهید دید احساس ها و حالت های کاملا متفاوتی در آن اتاق بوجود می آید. از این رو می توان گفت رنگ یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که در انتخاب آن باید دقت لازم را به کار بست.

 

در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی یک اتاق علاوه بر اینکه سلیقه شخصی و اولویت های دلخواه شما بسیار مهم است یک سری اصول و راهنمایی های ثابت و مهم وجود دارد که باید برای داشتن انتخابی صحیح و اصولی آن ها را مد نظر قرار داد. در این مطلب سعی داریم به صورت خلاصه مهم ترین این اصول و نکات را برایتان مطرح سازیم. با ما همراه باشید.

 naghashi.org-4.png (355×200)

ویژگی‌ها و حقایق ظاهری و ذاتی رنگ‌ها

 

زمانی که جلوه اتاقی برایتان کسل کننده و خسته کننه شده است هیچ راه حلی سریع‌تر از تغییر رنگ و نقاشی آن اتاق نمی‌تواند جلوه آن اتاق را برایتان دگرگون سازد. تغییر رنگ از تمام موارد مشابه ارزان‌تر و سریعتر قابل اجراست.

 

چه قسمتی از یک اتاق خانه را نقاشی کنید و چه تمام اتاق‌های خانه را حقیقت اینجاست که تغییر رنگ می تواند کیفیت زندگی و روحیه شما را نیز تغییر دهد و  آنرا بهبود بخشد.

 

رنگ‌ها به صورت کلی به دو دسته رنگ‌های سرد و گرم تقسیم می‌شوند که هر یک از این گروه های رنگی از طرق مختلف می‌توانند جلوه و احساس موجود در خانه را تغییر دهند و متحول سازند. رنگ های گرم نسبت به رنگ های سرد بسیار قوی تر و درخشان تر هستند و خیلی زود تر دیده می شوند. به طور کلی می توان گفت که گیرایی بصری نسبت به این رنگ ها بالاتر است.

 kkkkkk.gif (400×150)

بنابراین برای اتاقی که سرد و بی روح است از رنگ های گرمی مثل زرد و قرمز و نارنجی استفاده کنید تا روح و نشاط را به آن اتاق بیاورید.

 

رنگ‌های گرم همچنین برای استفاده در اتاق‌هایی که نورگیر خوبی ندارند و از نور طبیعی بی بهره هستند نیز مناسب است. زیرا سبب می‌شوند فضای اتاق روشن و گرم شود چراکه این رنگ ها نور را منعکس می‌کنند. رنگ های گرم در طیف های تیره سبب می‌شوند فضا کوچک تر به نظر برسد از این رو این نوع رنگ‌ها برای اتاق های بزرگ و سرد بسیار مناسبند به این دلیل که سبب می شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد.

 

رنگ‌های سرد برعکس رنگ های گرم عمل می‌کنند و تاثیر مخالفی با آنها دارند. این رنگ ها نور را بیشتر جذب می‌کنند به همین دلیل سبب سرد سدن فضا می‌گردد. از طرفی رنگ‌های سرد سبب می‌شوند دیوار‌ها از هم دور شوند از این رو اتاقی که با رنگ‌های سرد مثل آبی- سبز یا بنفش رنگ آمیزی شده اند بزرگ تر از مقیاس واقعی خود به نظر می‌رسند. این گروه رنگی برای اتاق‌های کوچک یا اتاق‌هایی که به شدت نورگیر هستند و در طول روز در اثر نور خورشید خیلی گرم می‌شوند مناسبند و توصیه می‌شوند.

 

گروه مهم دیگری از رنگ‌ها وجود دارد که رنگ‌های خنثی نام دارند. این گروه رنگی تاثیر و ویژگی های رنگ های سرد و گرم را ندارند. در اصل این گروه رنگی خود را با فضا سازگار می کنند و هیچ گونه حالتی را بر فضا تحمیل نمی کنند. از دیگر ویژگی های مهم این گروه رنگی آن است که به آسانی کنار رنگ‌های دیگر می‌نشینند و خود را با هر رنگی هماهنگ می‌سازند. تعدادی از مهم ترنی رنگ های خaنثی عبارتند از:سفید، سیاه، بژ، طوسی و...

 

با توجه به این ویژگی های کلی که در بالا به آنها اشاره کردیم اگر رنگ ها طبق ویژگی ها و موقعیت اتاق مورد نظر انتخاب کنید میتوانید به نتیجه مطلوبی برسید. برای انتخابی صحیح تر می توانید از طرق مختلفی نیز ایده و الهام بگیرید. برای مثال طبیعت یکی از بهترین و کامل ترین منابع برای الهام گرفتن برای نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولی ترکیب رنگ های مختلف است. یکی یگر از منابع قابل اطمینان مجلات دکوراسیون داخلی و عکس ها و تصاویر موجود در آنها هستند. در این کاتالوگ ها و مجلات شما می توانید تاثیر یک رنگ در اتاق های مختلف و با چیدمان های متفاوت را مشاهده کنید و از آنها ایده بگیرید.

 

 

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • بابک قلی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی