نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار

نقاشی ساختمان در شهریار
نقاشی ساختمان در کرج
نقاشی ساختمان در تهران

کلمات کلیدی

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویژگی رنگ های مولتی کالر و متالیک مولتی کالر

ویژگی های رنگ های مولتی کالر و متالیک مولتی کالر پارسه

DSC00627-e1504690981341.jpg (467×350)

1- قابلیت شستشوی بی نظیر به طوری که با آب و شوینده ها و اسید های خانگی به راحتی قابل شستشو می باشند .

2- مقاومت در مقابل نفوذ چربی ها و روغن های گیاهی و حیوانی رنگ های پارسه را از سایر رنگهای مشابه متمایز ساخته و نشان از طول عمر بسیار زیاد آنها می باشد طوری که رنگهای پارسه را می توان حتی با تینر روغنی تمیزکاری کرد.

3- بدون ترکیبات فلزات سنگین مانند سرب و جیوه می باشند و سطحی کاملا بهداشتی بوجود می آورند.

4- برخلاف رنگ های سنتی و رایج نیازی به حلال ندارند رایج نیازی به حلال ندارند.

IMG_07071.jpg (544×379)

5- آنتی باکتریال می باشند و زمینه رشد باکتری ها در آن وجود ندارد.

6- مقاومت در مقابل سایش باعث می شود که رنگ های پارسه قابلیت سمباده خوری و پالیش شدن را داشته باشد.

7- رنگ های پارسه در یک مرحله به راحتی توسط اسپری و به سرعت اجرا می شوند .

DSC00470-e1504702371643.jpg (225×300)

8- امتزاج پذیری طرح های مختلف رنگ پارسه این امکان را فراهم می سازد تا بطور نامحدود طرح ها و رنگ های گوناگون مطابق با هرنوع سلیقه ای قابل دسترس باشد .

9- گوناگون مطابق با هرنوع سلیقه ای قابل دسترسی باشد .

DSC00627-e1504690981341.jpg (467×350)

10- فیلم فورمیشن رنگهای پارسه دارای قدرت تنفس بوده و انعطاف پذیر می باشد و در مقابل پوسته شدن مقاومت می کنند .

11- ضد گرد و غبار می باشد و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کنند.

  • بابک قلی پور
  • ۰
  • ۰

متاسفانه در بیشتر پروژه های نقاشی ساختمان در کشور ما ، هنوز از رنگ روغنی استفاده می شود. رنگ های روغنی مضرات و معایب زیادی دارند ، که به گوشه ای از این مضرات اشاره خواهیم کرد

IMG_0703.jpg (460×345)

به زبان ساده اگر بخواهیم از این معایب نام ببریم می توان گفت استفاده از رنگ روغنی جهت نقاشی ساختمان برای محیط زیست بسیار مضر است. به دلیل تبخیر نفت و یا بنزین و یا تینر که جهت رقیق کردن رنگ روغنی در نقاشی ساختمان استفاده می گردد اجرای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی به کندی صورت می گیرد

IMG_07071.jpg (544×379)

به طوری که یک ساختمان یکصد متری حدودا بین 12 تا 18 روز به زمان نیاز دارد پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ روغنی تا مدت ها بوی رنگ و تینر و نفت که هنگام نقاشی ساختمان استفاده شده است صاحب خانه را آزار می دهد

DSC00627-e1504690981341.jpg (467×350)

رنگ روغنی پس از مدت کوتاهی که از نقاشی ساختمان می گذرد ، شروع به تغییر رنگ می کند و به سرعت کدر و بی روح می شود. در نقاشی ساختمان با استفاده از رنگ روغنی انتخاب رنگ بسیار برای شما محدود است ، به همین دلیل در اکثر ساختمان ها هنگام نقاشی ساختمان با رنگ روغنی از رنگ استخوانی استفاده می کنند

naghashi.org-3.gif (670×850)

تا مدتها بعد از نقاشی ساختمان به دلیل تبخیر نفت و یا تینر که جهت رقیق کردن رنگ روغنی هنگام نقاشی ساختمان استفاده می گردد فضای منزل شما آلوده می باشد. به همین دلیل اکثرا بعد از نقاشی ساختمان با رنگ روغنی کسل هستیم و دچار سردرد می شویم رنگ های روغنی آنتی استاتیک نیستند یعنی ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار و دوده را به نور جذب می کنند و حتی با شستشو هم به طور کامل تمیز نمی گردند

رنگ روغنی هنگام استفاده در نقاشی ساختمان به خود مجری خسارت های جبران ناپذیری وارد می کنند مانند سرطان های پوستی و دستگاه تنفسی مضرات رنگ های روغنی بسیار زیاد هستند ، که در این مقاله به گوشه ای از آن به زبان ساده اشاره شد بهترین گزینه جهت نقاشی ساختمان همیشه رنگ های اکریلیک می باشند

  • بابک قلی پور
  • ۰
  • ۰

معرفی رنگ اکریلیک

معرفی رنگ اکریلیک (براق – نیمه براق – مات) استفاده شده در ساختمان

رنگ آکریلیک نیمه براق مات بر اساس رزین های امولسیونی آکریلیک – متیل متا آکریلات – پایه آب – می باشد که برای رنگ آمیزی سریع، زیبا و بادوام سطوح داخلی و نیز خارجی ساختمان استفاده می گردد.

موارد مصرف رنگ اکریلیک:

IMG_0703.jpg (460×345)

رنگ آمیزی و تزئین سطوح ساختمانی به ویژه سطوح داخلی نظیر مراکز درمانی وبهداشتی هتل ها ادارات پادگان ها مراکز آموزشی.

ویژگی ها و مزایای رنگ اکریلیک:

IMG_07071.jpg (544×379)

توجیه اقتصادی به دلیل:

1- پوشش فراوان، کاهش نیروی انسانی اجرایی، حذف روغن الف، حذف تینرهای نفتی

2- فاقد حلال های نفتی مضر برای انسان و محیط زیست، کاملا بهداشتی و بدون بوی نامطبوع

3- صد در صد قابل شستشو با انواع شوینده و ضد عفونی کننده

DSC00627-e1504690981341.jpg (467×350)

4- مقاومت دربرابر زردی، رنگ پریدگی و پوسته کردن

5- مقاومت قلیایی و مقاومت جوی بسیار عالی برای بیش از 15 سال

6- جایگزین قطعی انواع رنگ های روغنی – آلکید رزین – باحلال های نفتی

7- قابل اجرا روی انواع رنگ ها و استری های شیمیایی مانند رنگ های روغنی،پلاستیک، اپوکسی

  • بابک قلی پور
  • ۰
  • ۰

معرفی پوشش های سلولزی در شهریار

پوشش سلولزی چیست؟

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

با هدف خدمت رسانی به صنعت ساختمان و کمک به رشد و ارتقاء کیفیت در بنا ایجاد گردیده است

رنگ سلولزی جز دسته پوشش هایی می باشد که از مواد سلولزی تشکیل شده و نقش پر کنندگی بر روی سطح را دارد و اما اگر به عنوان فیبر تلقی گردد در دسته رنگهای امولوسیونی قرار می گردد که از گروه رنگهای پایه آبی محسوب می شوند.

naghashi.org-4.png (355×200)

رنگ سلولزی جایگزین مناسب برای سفید کاری، نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری است و مزین کننده آرک، اپن و ابزار زنی های سقف می باشد که با قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف اعم از گچ و خاک، سیمان، گچ، شیشه، چوب و…باعث کاهش هزینه های ساختمان می شود.

DSC00470-e1504702371643.jpg (225×300)

IMG_0703.jpg (460×345)

رنگ سلولزی با سطحی زیبا و قابلیت اجرا در طرح ها و شکلهای مختلف در مکانهای تجاری، مسکونی، اداری ومراکز تفریحی ورزشی و….قابل اجرا بوده و آرام بخش محیط می باشد.

به طور کلی رنگ سلولزی حاصل تکنولوژی نوین جهت پوشش داخلی ساختمان می باشد.

  • بابک قلی پور
  • ۰
  • ۰

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

ساخت بتونه روغنی :

ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب کرده و پس از ریختن رنگ شروع به ریختن مقداری مل ( پودر بتونه ) می کنیم

و با حرکت کاردک درون ظرف، رنگ را با مل مخلوط می کنیم و پس از اینکه کاملا مخلوط کردیم به روی تخته بتونه ریخته و با کاردک و تیغ شروع به عمل آوردن آن می کنیم.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

نکته: چون بتونه روغنی حالت مایع دارد، در پوشاندن سوراخها ممکن است مشکلاتی پیش آید. یکی از این مشکلات این است که بتونه به طرف پایین حرکت می کند و خود بتونه، تکه تکه می شود. برای جلوگیری از تکه-تکه شدن بتونه، در روی کار، مقدار بسیار کم، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

kkkkkk.gif (400×150)

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس، برای اینکه غلظت روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر، رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از رنگها، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ، ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم، آن را با رنگ اصلی مخلوط کنیم و نیز توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده، رنگ آن را با چوب رنگ ، که به عنوان مخلوط کن استفاده می شود ، هم زده شود و دقت کنید که به هیچ عنوان ، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند

ساخت بتونه پلاستیک:

naghashi.org-4.png (355×200)

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزودن چسب چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.

  • بابک قلی پور
  • ۰
  • ۰

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ های زنده در دکوراسیون منزل یا ساختمان

با رنگ های زنده بیشتر آشنا شویم

تاثیر رنگ های زنده در دکوراسیون داخلی ساختمان یا منزل

 logo.gif (368×86)

رنگ های زنده همواره رنگ هایی دوست داشتنی هستند. این رنگ ها به نحوی اغراق آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی مانند. رنگ های زنده ای که انرژی و هیجان در فضا می پراکنند و برای افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پر انرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز کنند ایده آل هستند.

 آنجا که اغلب ما بیشتر با رنگ های خاموش و خنثی در محیط زندگی مأنوس هستیم به کارگیری این رنگ ها نیازمند جسارت است. اما چنانچه این رنگ ها را در ترکیبی مناسب به کار گیرید این جسارت بی پاداش نخواهد ماند و نتیجه فضایی درخشان، زیبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای فضای منزلتان به سلیقه خود نیز توجه کنید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضاهای رنگینی برای مدت طولانی ممکن است آزار دهنده باشد. یکی از روش های ارزیابی سلیقه واقعی شما در انتخاب رنگ دقت در کمد لباس های شماست. اگر لباس های کمد شما از رنگ های بـِژ، کرم، قهوه ای و سیاه و سفید است و یا از سایر رنگ های خنثی و ملایم تشکیل شده است در فکر استفاده از رنگ های زنده در فضای منزلتان نباشید. چون خیلی زود از آنها خسته می شوید اما اگر در میان لباس هایتان رنگ های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش زیاد به چشم می خورند احتمالاً از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ های زنده لذت خواهید برد.نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

 از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی ، رنگ های زنده دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند که می تواند ویژگی های حاکم بر یک فضا را تنها با چند قوطی رنگ تغییر دهد.

 

پس از آن که از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید نوبت به انتخاب رنگ های خاصی می رسد که در این گروه می پسندید. هنگام انتخاب پالت رنگ های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این گروه به معنی به کارگیری این رنگ ها در سطوح بزرگ مثل دیوارهاست که بلافاصله کاراکتر و حالت یک اتاق را دستخوش تغییری چشمگیر می سازد و نه تنها به معنی استفاده از یک کاناپه قرمز یا قفسه سبز در گوشه ای از یک اتاق نیست بلکه احاطه شدن در فضایی آکنده از رنگ های زنده و شاد در کلیه جوانب یک اتاق است.

فضاهایی که با رنگ های زنده آراسته می شوند نیاز به نور فراوان دارند، به ویژه نور طبیعی. در شب نیز نور چراغ های هالوژن برای چنین فضاهایی مناسب تر است. ممکن است تصور کنید که پالت رنگ های زنده فقط برای اتاق های بزرگ مناسب است در این صورت در اشتباه هستید. یک اتاق بسیار کوچک نیز می تواند با رنگ های زنده از نمایی ویژه برخوردار شود حتی اگر این رنگ ها رنگ هایی تیره باشند مثل آبی نیلی یا حتی سیاه. نکته جالب توجه دیگر درباره پالت رنگ های زنده این است که شما می توانید این رنگ ها را در دکوراسیونی کاملاً مدرن و یا در دکوراسیون های سنتی و قدیمی با موفقیت به کار بگیرید.

از آنجا که قدرت و ویژگی رنگ های زنده در سطوح رنگی بزرگ و ساده است هنگام کار با این پالت رنگی نیازی به استفاده از بافت اضافی بر روی دیوارها یا باقی سطوح وجود ندارد. در حقیقت در چنین دکوراسیونی هرچه سطح صاف تر و یک دست تر باشد نمای زیباتری خواهد داشت دیوارهایی که با رنگ های زنده پوشانده می شوند باید از زیرسازی بسیار خوبی برخوردار باشند همه چیز در اتاق پیرو رنگ دیوارهاست و در طراحی یک دکوراسیون با این مجموعه رنگی دیوارها نقطه شروع هستند و سپس باید این رنگ ها در سایر اجزای اتاق تکرار شوند. تکرار این رنگ ها در اجزای دکوراسیونی، این رنگ ها را تکمیل می کند و به حداکثر میزان خود می رساند. در گروه رنگ های زنده ، تضاد رنگی و کنتراست های شدید نقشی اساسی ایفا می کنند و نتیجه ای جذاب و چشمگیر می آفرینند چنان که تیره ترین سیاه در کنار درخشان ترین رنگ سفید یکی از ترکیب های ویژه این گروه است. همچنین اتاق هایی که با این رنگ ها تزیین می شوند باید متشکل از دکوراسیونی ساده با اجزایی معدود باشند. شلوغ کردن چنین فضایی با وسایل تزیینی متعدد از تأثیر مورد نظر رنگی خواهد کاست.

 رنگ های زنده گرم جذاب ترین رنگ ها در این گروه هستند. سرخابی، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم ترین رنگ های این پالت رنگی هستند که در کنار یکدیگر یا هر یک به تنهایی همراه با سیاه چنان پرانرژی هستند که احساس واقعی از هیجان را در بیننده زنده می کنند. جالب است بدانید این رنگ ها حتی رنگ سیاه را نیز تحت الشعاع قرار می دهند و سیاه در واقع همچون قابی این رنگ ها را که از خودش قوی تر هستند در برمی گیرد چنان که در کمتر رنگی چنین ویژگی وجود دارد. این رنگ های گرم و تند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زیبا خواهند بود آن هم با نمایی تمیز که حس پاکی و طراوت را به بیننده القا می کند. در حالی که کمی رنگ طلایی جذابیت این ترکیب را دوچندان خواهد کرد. به کارگیری تزیینات فلزی طلایی و نقره ای بر درخشش و زیبایی رنگ های این پالت می افزاید.

رنگ قرمز در این گروه رنگی درخشان و برجسته است که از بارزترین ویژگی های این گروه رنگی است. بسیاری از مردم از به کارگیری این رنگ در دکوراسیون پرهیز دارند اما کمتر رنگی می تواند هیجانی برابر با تأثیر این رنگ ایجاد کند. تأثیرات این رنگ چنان چشمگیر و قوی هستند که حتی نیازی به در برگرفتن سطوح بزرگی مثل دیوارها نیست. تنها به کارگیری آن در بخش هایی از دکوراسیون یک اتاق تأثیر به سزایی در نمای آن خواهد داشت. استفاده از رنگ قرمز در قالب اجزای دکوراسیونی مانند گل ها، فرش و یا انواع قاب عکس و از این قبیل ، روشی مناسب برای معرفی این رنگ قوی در یک دکوراسیون است.

قرمز در کنار سیاه یا خاکستری نمایی جذاب می یابد و همراه با سبز و کمی نقره ای نیز تأثیری خاموش تر خواهد داشت اما این رنگ چنان قوی و تأثیرگذار است که همواره بیشترین اثر را بر بیننده دارد. آگاهی از تأثیرهای رنگ قرمز بر روی فضای یک اتاق می تواند سودمند باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز در واقع مقداری از نور محیط را جذب می کند از این رو باید اتاق مورد نظر برای دکوراسیونی با این رنگ از نور کافی برخوردار باشد. همچنین دیوارهایی به رنگ قرمز جلوتر از فاصله واقعی خود به نظر می رسند و موجب می شوند اتاق کوچک تر به نظر برسد به همین دلیل استفاده از این رنگ برای دیوارهای اتاقی با ابعاد کوچک مناسب نیست بلکه در چنین فضاهایی اگر به جای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ قرمز از این رنگ در سطوح کوچک تری مثل قاب پنجره ها و درهای اتاق بهره بگیریم نتیجه بهتری در بر خواهد داشت و به این ترتیب بدون قربانی کردن فضا ، از تأثیرهای مثبت این رنگ بهره مند خواهید شد.

 

kkkkkk.gif (400×150)

  • بابک قلی پور